Zdrowe menu – jaja

Zdrowe menu – jaja

Jaja to jeden z tych produktów, które na naszych talerzach pojawiają się dość często. Czy dieta z ich udziałem ma korzystny wpływ na nasze zdrowie? Wiadomo, że jaja mogą wzbudzać wiele kontrowersji, a zdania na rolę, jaką odgrywają one w naszej diecie, są podzielone. Z pewnością są one cennymi dodatkami do sałatek i kanapek, z pewnością świetnie sprawdzają się jako środki do zagęszczania zup oraz dodatki do panierek. Omlety, kotleciki z jaj, jajecznice – oto potrawy, po które zazwyczaj chętnie sięgamy. Jak jednak pogodzić miłość do potraw z jajek ze zdrową dietą? Jest to możliwe. Jaja, które spożywane w nadmiernych ilościach mogą mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie, są źródłem wielu cennych składników odżywczych. Wiadomo, iż są one rewelacyjnym źródłem witamin rozpuszczalnych zarówno w tłuszczach, jak i w wodzie. To w jajach możemy znaleźć spore ilości witamin z grupy B oraz kwasu foliowego, to w jajach znajduje się cenna witamina A. Dieta, w której pojawiają się jaja, może korzystnie wpływać i na nasze serce, i na układ nerwowy. Warto jednak pamiętać, że zbyt częste sięganie po jaja może skutkować problemami z cholesterolem. Jak uniknąć takich problemów? Najlepszym rozwiązaniem będzie ograniczenie spożycia jaj do 3-4 sztuk tygodniowo.